REGULAMIN SPRZEDAŻY ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG 

Sklep internetowy dostępny pod adresem https://nutrirate.pl/ udostępniony jest przez Sprzedawcę na zasadach określonych  niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną  (zwany dalej „Regulaminem”). 

Dane kontaktowe Sprzedawcy: 

– telefon: +48 782 782 416, 

– adres e-mail: sklep@nutridesignlab.pl. 

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, rodzaje usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu, zasady  świadczenia usług oraz zawierania umów sprzedaży, a także prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy. Zapoznanie się  z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego Klienta Sklepu. 

 

§1. Definicje 

 

  1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 
  2. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia w celu dokonania  zakupu Produktu lub Usługi Płatnej. 
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę ze Sprzedawcą. 
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością  gospodarczą lub zawodową. 
  5. Konto klienta – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są informacje na temat  Klienta w tym dane osobowe oraz historia zamówień. 
  6. Produkt – produkt będący rzeczą fizyczną, który Klient nabywa za pośrednictwem Sklepu internetowego. 
  7. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://nutrirate.pl/. 
  8. Sprzedawca – NutriDesign Lab Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku pod adresem ul.  Żurawia 71 lok. 0.54, 15-540 Białystok, NIP: 9662172408, REGON: 524113218, wpisana do rejestru przedsiębiorców  Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001012195, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII  Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł. 
  9. Usługa – usługi świadczenie elektronicznie za pośrednictwem Sklepu. 
  10. Usługa Płatna – usługa świadczona przez Sprzedawcę odpłatnie zgodnie z zamówieniem Klienta, w szczególności konsultacje dietetyczne online. 
  11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy i zmierzające bezpośrednio do zakupu Produktu lub Usługi  Płatnej. 
§2. Postanowienia ogólne 
  1. Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie. 2. Klient zobowiązuje się do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. 
  2. Korzystanie z Sklepu oraz Usług, w tym Usług Płatnych oznacza zapoznanie się przez Klienta z warunkami określonymi  w Regulaminie oraz Polityce prywatności. Klient składający zamówienie na Usługę Płatną lub korzystający z pozostałej oferty  Sprzedawcy zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu za pomocą funkcjonalności  dostępnej w trakcie składania zamówienia (okienko wyboru).
  3. Sprzedawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Klientów przewidziane rozporządzeniem Parlamentu  Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem  danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Klient wyraża  zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych w celu realizacji usługi.  Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów określa Polityka prywatności Sklepu. Sprzedawca może  wykorzystać dane Klienta w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Klienta lub w oparciu o właściwe przepisy  prawa. 
  4. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta do Sklepu treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Klient zobowiązany  jest do korzystania ze stron internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez  nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń. 
  5. Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione  osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i  ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie  korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Sklepu. 
  6. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę  bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby  charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,  udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 
  7. Informacje dotyczące Produktu lub Usług Płatnych znajdujące się na stronie Sklepu internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. 
  8. Wszelkie ceny podane na stronie Sklepu internetowego są cenami brutto. 
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Produktów i Usług Płatnych dostępnych w Sklepie  internetowym, wprowadzania nowej oferty jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania  zmian w trwających już promocjach. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny Sprzedawca na  stronie Sklepu internetowego wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę, jaka obowiązywała w okresie  30 dni przed wprowadzeniem promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej ceny. 
§3. Ogólne warunki świadczenia usług 
  1. Sprzedawca za pomocą Sklepu internetowego świadczy drogą elektroniczną usługi poprzez: 
  2. a) udostępnienie treści o ofercie, Produktach i usługach na stronie Sklepu internetowego, 
  3. b) udostepnienie aplikacji NutriRate, 
  4. c) umożliwienie wypełnienia formularza zamówienia w celu zakupu Produktów lub Usług Płatnych, d) umożliwienie dokonania rejestracji w celu utworzenia Konta klienta i utrzymanie Konta klienta Sklep internetowego, e) przesyłanie Klientom informacji o promocjach, usługach i Produktach w formie „Newslettera” 
  5. Usługi określone w pkt 1 świadczone są nieodpłatnie. 
  6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia wypełnienia formularza zamówienia zawierana jest  z Klientem na czas oznaczony w momencie przystąpienia przez niego do wypełniania formularza oraz ulega rozwiązaniu z  chwilą odstąpienia od wypełnienia formularza lub z chwilą przesłania wypełnionego formularza Sprzedawcy. 
  7. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci umożliwienia rejestracji i prowadzenia Konta klienta zawierana  jest z Klientem na czas nieoznaczony w momencie dokonania przez niego rejestracji w Sklepie internetowym. Założenie  Konta klienta („rejestracja”) odbywa się za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego – Formularza  rejestracji. Posiadanie Konta klienta nie jest wymagane do złożenia zamówienia na Produkty dostępne w Sklepie  internetowym, ale jest konieczne w celu korzystania z aplikacji NutriRate. 
  8. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas nieokreślony z chwilą zapisania  się Klienta do usługi „Newsletter” za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie Sklepu internetowego oraz ulega  zakończeniu z chwilą wypowiedzenia przez Klienta umowy zgodnie z zasadami określonymi Regulaminem lub po wypisaniu  się z listy subskrypcyjnej za pomocą hiperłącza (linku) zawartego w wiadomościach Newsletter. 
  9. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę: 
  10. a) urządzenie z dostępem do sieci Internet,
  11. b) przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies, 
  12. c) dostęp do poczty elektronicznej. 
  13. Klient ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawcy usług internetowych. 
§4. Rejestracja w Sklepie internetowym 

  1. Rejestracja dokonywana jest przez Klienta poprzez poprawne wypełnienie formularza rejestracji dostępnego na stronie  internetowej. 
  2. Klient wypełniając formularz rejestracji zobowiązany jest do podania wyłącznie informacji prawdziwych. 3. Dokonując rejestracji Klient potwierdza zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptację jego postanowień. 4. Klient może posiadać wyłącznie jedno konto w ramach Sklepu. 
  3. Klientowi zabrania się przekazywania danych umożliwiających dostęp do konta osobom trzecim. 6. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom danych umożlwiających logowanie na  Koncie klienta. 
  4. W przypadku notorycznego naruszania postanowień niniejszego Regulaminu Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do konta lub jego usunięcia. 
  5. Posiadanie Konta klienta jest wymagane do korzystania z części oferty Sprzedawcy. 
§5. Aplikacja NutriRate 

  1. Aplikacja NutriRate dostępna na stronie internetowej umożliwia wyliczenie indywidualnego zapotrzebowania na składniki  odżywcze. 
  2. Rekomendacje żywieniowe opracowywane są przez zaawansowany algorytm na podstawie danych wprowadzonych przez  Klienta. Tym samym Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość rekomendacji ani za ich przydatność dla  Klienta czy też za skutki stosowania się przez Klienta do rekomendacji. 
  3. Sprzedawca zastrzega, iż wyliczenie indywidualnego zapotrzebowania na składniki odżywcze nie może być traktowane jako  porada specjalistyczna i nie zastępuje konsultacji lekarskiej lub innej specjalistycznej. 
§6. Zamówienie Usługi Płatnej 
  
  1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu udostępnia Klientom możliwość złożenia zamówienia na Usługi Płatne (konsultacje  dietetyczne online) zgodnie z ofertą dostępną na stronie internetowej. 
  2. Klient w celu zamówienia Usługi Płatnej: 
  3. a) dokonuje wyboru Usługi Płatnej (dodanie do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną na stronie Sklepu), b) wypełnia formularz zamówienia wskazując wymagane dane, 
  4. c) dokonuje płatności za zamówienie za pomocą metod płatności dostępnych w Sklepie. 
  5. Sprzedawca po otrzymaniu zamówienia przesyła niezwłocznie na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta  wiadomość zawierającą potwierdzenie zamówienia oraz określającą istotne warunku umowy, która zostaje zawarta w  związku ze złożeniem i potwierdzeniem zamówienia. 
  6. Wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 3 pomiędzy Usługodawcą a Klientem dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usługi Płatnej będącej przedmiotem zamówienia. 
  7. Sprzedawca realizuje Usługę Płatną na warunkach oraz w terminie uzgodnionym z Klientem. 6. Klient zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie sprzętu oraz infrastruktury informatycznej, w szczególności  dostępu do sieci Internet, komputera lub urządzenia mobilnego z zainstalowaną aktualną przeglądarką internetową  uaktualnioną do najnowszej wersji i ewentualnie dodatkowym oprogramowaniem, które jest niezbędne do umożliwienia  komunikacji ze Sprzedawcą. 
  8. Brak obecności Klienta w trakcie konsultacji online nie pociąga za sobą obowiązku zwrotu na rzecz Klienta wniesionej przez  niego płatności.
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu konsultacji w przypadku, gdy z przyczyn od niego niezależnych  (zdarzenie losowe, choroba, inna siła wyższa) przeprowadzenie konsultacji nie będzie możliwe. O zmianie terminu  Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż na 24 godziny przed pierwotnym terminem. 
§7. Umowa sprzedaży  
 
  1. Sprzedawca umożliwia składanie zamówień na Produkty znajdujące w jego ofercie za pomocą formularza zamówienia  dostępnego w Sklepie internetowym przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. 
  2. W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wyboru Produktu znajdującego się w Sklepie internetowym określając  równocześnie ilość jaką zamierza nabyć. Po dokonaniu wyboru (dodanie do „koszyka” poprzez funkcjonalność dostępną w  Sklepie internetowym), Klient wypełnia formularz zamówienia wskazując w nim dane niezbędne do realizacji zamówienia  przez Sprzedawcę, a następnie potwierdza złożenie zamówienia za pomocą przycisku „Zamawiam i płacę”. 
  3. Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany w trakcie składania zamówienia  adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu zamówienia. Następnie Sprzedawca po weryfikacji możliwości  realizacji zamówienia przesyła wiadomość potwierdzającą zamówienie. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości  potwierdzającej zamówienie dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży. 
  4. Wiadomość potwierdzająca zamówienie zawiera ustalone warunki umowy sprzedaży. 
§8. Realizacji zamówienia  
  
  1. Sprzedawca realizuje zamówienia według kolejności ich wpłynięcia z uwzględnieniem §9 pkt 3 Regulaminu. 2. Na czas realizacji zamówienia składa się przygotowanie, skompletowanie, spakowanie oraz wydanie Produktu przez  Sprzedawcę. Średni czas realizacji zamówienia wynosi do trzech dni roboczych. 
  2. Zamówienia złożone w dzień roboczy po godzinie 14.00 oraz w dni wolne od pracy traktowane są jak złożone następnego dnia roboczego. 
  3. Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy Produktu przez przewoźnika zgodnie z wybraną przez Klienta  metodą dostawy. Informacje o metodach oraz kosztach dostawy dostępne są na stronie internetowej oraz wskazywane są  w trakcie składania zamówienia. 
  4. Zamówienia wydawane są do dostawy przewoźnikowi wyłącznie w dni robocze. 
  5. W przypadku gdy część zamówienia składającego się z kilku Produktów nie jest aktualnie dostępna, Klient jest o tym  informowany telefonicznie bądź za pomocą wiadomości e-mail i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia  (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia bądź wybór Produktu zamiennego). 
  6. W przypadku zamówień składających się z kilku Produktów o różnej dostępności, a mających zostać dostarczonymi w  jednej przesyłce, termin realizacji zamówienia będzie uzależniony od terminu skompletowania przez Sprzedawcę  ostatniego Produktu objętego zamówieniem, chyba że w uzgodnieniu z Klientem postanowiono inaczej. 
  7. Po otrzymaniu przesyłki Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia  ewentualnych uszkodzeń bądź innych nieprawidłowości powinien w obecności kuriera sporządzić protokół ze szkody oraz  zawiadomić Sprzedawcę. 
  8. W przypadku odmowy przyjęcia przesyłki lub braku możliwości jej doręczenia z przyczyn leżących po stronie Klienta,  Sprzedawca posiada uprawnienie do obciążenia Klienta kosztami poniesionymi w związku z taką sytuacją (np. koszty  zwrotu przesyłki do Sprzedawcy lub ponownej wysyłki do Klienta). 
  9. W przypadku, gdy Sprzedawca pokryje Klientowi szkodę powstałą w czasie przewozu Produktu, roszczenia przysługujące  z tego tytułu Klientowi wobec przewoźnika, w zakresie, w jakim zostały pokryte przez Sprzedawcę, przechodzą na  Sprzedawcę. Przejście roszczeń na Sprzedawcę nie wymaga zawarcia odrębnej umowy cesji. 
  10. Sprzedawca umożliwia osobisty odbiór zamówienia przez Klienta w punkcie stacjonarnym pod adresem ul. Żurawia 71 lok.0.54, 15- 540 Białystok. Odbiór zamówienia w punkcie stacjonarnym możliwy jest wyłącznie po uprzednim  potwierdzeniu przez Sprzedawcę przygotowania Produktów do wydania. 
§9. Metody płatności 
 
  1. Sprzedawca umożliwia płatność w formie przedpłaty za pośrednictwem: 
  2. a) systemu płatności elektronicznych …. ; 
  3. b) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy. 
  4. Klient zobowiązany jest do opłacenia zamówienia w terminie trzech dni roboczych od zawarcia umowy. W przypadku braku płatności zamówienie może zostać anulowane, a Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od umowy. 3. Sprzedawca przyjmuje zamówienie do realizacji po otrzymaniu informacji o pozytywnej autoryzacji transakcji przez operatora  systemu płatności elektronicznych lub po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym przy płatności przelewem  tradycyjnym. 
  5. W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, zwrot  dokonywany jest na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta. 
  6. Dowód zakupu jest dostarczany Klientowi wraz z Produktem lub elektronicznie na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania zamówienia.
§10. Odpowiedzialność Sprzedawcy 

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych (w szczególności przez podanie  błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie), przekazanie niepełnych lub błędnych informacji na podstawie  których realizowane są Usługi Płatne, a także działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i  realizację usług przez Sprzedawcę. 
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Sklepu przez Klienta w sposób niezgodny z  postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia  społecznego lub zwyczajami. 
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Sklepu  internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania.  Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Sklepu nie może naruszać praw Klienta.
§11. Odstąpienie od umowy  

  1. Klientowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem  przedsiębiorstwa Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę o świadczenie usługi. W przypadku  umowy sprzedaży prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia  Produktu w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik. Jeżeli umowa obejmuje  wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – termin biegnie od momentu objęcia w posiadanie  ostatniej rzeczy, partii lub części. 
  2. Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę  bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby  charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,  udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 
  3. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Sprzedawcy. 4. Klient może odstąpić od umowy składając oświadczenie na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, przesyłając je na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres sklep@nutridesignlab.pl. 5. W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań.  Płatności dokonane przez konsumenta (w tym koszty dostawy) zostaną zwrócone przez Sprzedawcę w takie samej formie  w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie  spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Jeżeli  Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili  otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które  zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę niezwłocznie,  jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca  zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. 7. Klient ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. 
  5. Produkt należy dostarczyć Sprzedawcy na adres: BPNT, ul. Żurawia 71 lok. 0.54, 15-540 Białystok. 9. Klient jest zobowiązany do należytego zabezpieczenia Produktu na czas transportu. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek  wysłanych za pobraniem. 
  6. W razie odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem  korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 11. W przypadku umowy, której przedmiotem jest usługa, a rozpoczęcie jej świadczenia za wyraźną zgodą konsumenta  rozpoczęło się przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy, konsument w przypadku odstąpienia od  umowy ma obowiązek zapłaty Sprzedawcy za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. 12. W związku z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m. in.: a) jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed  rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od  umowy; 
  7. b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu  opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie  zostało otwarte po dostarczeniu.
§12. Reklamacje Produktu  
 
  1. Zgodnie z art. 43a i nast. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Sprzedawca jest odpowiedzialny względem  Klienta będącego konsumentem za zgodność Produktu z umową sprzedaży. Postanowienia dotyczące konsumenta zawarte  w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością  gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w  szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie, o którym mowa w art. 43a ust.  2 lub 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został  wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w art. 43a  ust. 2 lub 3 ustawy oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu. 
  3. Dostarczenie Produktu w ramach realizacji uprawnień określonych w niniejszym paragrafie odbywa się na koszt Sprzedawcy. 4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony  w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego  poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z  umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile  nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku  zgodności Produktu z umową. 
  4. Zgłoszenie o niezgodności Produktu z umową należy przesłać drogą elektroniczną na adres sklep@nutridesignlab.pl lub  pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy. Zgłoszenie można przesłać na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do  Regulaminu. 
  5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może dokonać  wymiany, gdy konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli  doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby  nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla  Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. 
  6. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy: 
  7. a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
  8. b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową; 
  9. c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową; 
  10. d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy  bez uprzedniego skorzystania z możliwości jego naprawy lub wymiany; 
  11. e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z  umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta. 
  12. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. 
  13. Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później  niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny. 
  14. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca  konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.  Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że  konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  15. Jeżeli jest to niezbędne dla oceny wad fizycznych, Produkt należy dostarczyć na adres: BPNT, ul. Żurawia 71 lok. 0.54,  15-540 Białystok. 
  16. Sprzedawca odpowiada na zgłoszenie Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Nierozpatrzenie  zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem. 
  17. Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy, usunięcia wad lub wymiany Produktu na nowy.
§13. Postępowanie reklamacyjne w zakresie usług elektronicznych 

  1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Sprzedawcy usług świadczonych drogą elektroniczną Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji na adres e-mail Sprzedawcy. 
  2. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Klienta (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej),  przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie  reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, Sprzedawca wezwie  niezwłocznie Klienta do uzupełnienia danych. 
  3. Reklamację rozpatruje Sprzedawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji lub od momentu uzupełnienia przez  Klienta reklamacji na wezwanie Sprzedawcy. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni oznacza jej uwzględnienie przez  Sprzedawcę. 
§14. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami w myśl art. 221 Kodeksu  cywilnego. 
  2. Postanowień niniejszego paragrafu nie stosuje się dla umów sprzedaży, jeżeli kupującym jest osoba fizyczna zawierająca  umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej  osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności  gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. 
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w każdym czasie o ile Produkt nie został wydany  Klientowi, osobie trzeciej działającej w imieniu Klienta lub przewoźnikowi realizującemu dostawę do Klienta. Odstąpienie od  umowy przez Sprzedawcę nie rodzi po stronie Klienta roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. 
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia metod płatności dostępnych w Sklepie internetowym. Sprzedawca  zastrzega sobie prawo do żądania przedpłaty w całości lub części wartości zamówienia, niezależnie od wybranego przez  Klienta sposobu płatności. 
  5. Na podstawie art. 558 Kodeksu cywilnego w przypadku sprzedaży Produktu na rzecz Klienta niebędącego konsumentem  wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi.
  6. Na podstawie art. 548 §1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Klientowi, osobie trzeciej  wskazanej przez Klienta lub przewoźnikowi, na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz  niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. 
  7. Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta zostaje ograniczona wyłącznie do rzeczywistych szkód poniesionych  przez Klienta w związku z nienależytym wykonaniem umowy przez Sprzedawcę, przy czym Sprzedawca ponosi  odpowiedzialność w wysokości nie większej niż wartość zamówienia złożonego przez Klienta. 
§15. Treści Klienta w Sklepie internetowym

  1. W przypadku, gdy funkcjonalności dostępne w Sklepie internetowym umożliwiają Klientowi zamieszczanie oraz  udostępnianie jakichkolwiek treści (tekstowych, graficznych itp.), Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści.  Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Sprzedawca  nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne. 
  2. Klient oświadcza, że: 
  3. a) jest uprawniony do korzystania z treści, a ich umieszczenie oraz udostępnienie nastąpiło w sposób legalny,  dobrowolny oraz za zgodą uprawnionych osób; 
  4. b) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Klientów oraz Sprzedawcę. 
  5. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów treści: 
  6. a) nawołujących do popełnienia czynu zabronionego lub pochwalających popełnienie takiego czynu, b) obrażających uczucia religijne innych osób poprzez znieważenie przedmiotu czci religijnej lub miejsca służącego  do celów religijnych, 
  7. c) pomawiających inną osobę, grupy osób, instytucje, osoby prawne lub inne podmioty o takie postępowanie lub  właściwości, które mogą poniżyć je w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego do wykonywania  danego zawodu, działalności czy zajmowania określonego stanowiska, 
  8. d) znieważających lub zniesławiających inne osoby, a także godzących w dobre imię tych osób, e) propagujących lub nawołujących do nienawiści na tle rasowym, narodowościowym, etnicznym, wyznaniowym albo seksualnym, 
  9. f) naruszających prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich, 
  10. g) mających charakter bezprawny, 
  11. h) zawierających złośliwe oprogramowanie lub służących do wyłudzania danych, 
  12. i) mających charakter promocyjny, reklamowy lub zawierających informacje dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku do Sprzedawcy, 
  13. j) zawierających dane osobowe osób trzecich lub wizerunek osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej. 
  14. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §16 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania  lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów, w szczególności w odniesieniu do treści, co do których, opierając się  na doniesieniach osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one stanowić naruszenie niniejszego  Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli zamieszczanych treści. 
  15. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Strony Internetowej Sklepu. 
§16. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

  1. Klient, który uważa opublikowaną w Sklepie internetowym treść za nielegalną lub naruszającą warunki Regulaminu, może  przesłać do Sprzedawcy zgłoszenie dotyczące tej treści na jego adres e-mail. 
  2. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Klienta, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki przesyła Klientowi  potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. 
  3. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie oraz podejmuje decyzję co do treści, której dotyczy zgłoszenie w terminie od 7 do 21 dni  w zależności w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
  4. O podjętej decyzji Sprzedawca powiadamiania Klienta bez zbędnej zwłoki. Decyzja Sprzedawcy może polegać na moderacji  treści albo usunięciu treści albo pozostawieniu treści w Sklepie internetowym. 
  5. Klient może odwołać się od decyzji Sprzedawcy w terminie 6 miesięcy od jej otrzymania. Odwołanie powinno zawierać  wyczerpujące uzasadnienie. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie 21 dni. 
  6. W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia  się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast  informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub  zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat. 
§17. Zasady zamieszczania opinii 
 
  1. Klient posiada możliwość zamieszczenia opinii o zakupionym Produkcie. 
  2. Celem zapewnienia rzetelności i wiarygodności opinii na stronie Sklepu internetowego możliwość zamieszczenia opinii możliwa jest wyłącznie dla Klientów, którzy posiadają aktywne Konto klienta w Sklepie internetowym. 3. Klient tworzy opinię poprzez formularz, który dostępny jest na karcie Produktu w Sklepie internetowym. 4. Zamieszczona przez Klienta opinia musi być związana z Produktem oraz przedstawiać osobiste, subiektywne odczucia  Klienta z nim związane. Opinia nie służy do wyrażania uwag skierowanych do Sprzedawcy w sprawie usług przez niego  świadczonych, a jedynie do subiektywnego odzwierciedlenia wrażenia na temat zakupionego Produktu. 5. Opinie są zbierane i przetwarzane przez Sprzedawcę w szczególności dla następujących celów: poprawienia atrakcyjności  oferty; zebrania informacji o Produktach i doświadczeniach Klienta w tym zakresie; polepszenia zakresu oferowanych  Produktów i usług oraz umożliwienia innym Klientom zapoznania się z opiniami i ocenami. 
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dowolności w publikacji opinii na stronie sklepu internetowego, w tym prawo do  zaniechania publikacji lub usunięcia już opublikowanych opinii i ocen w przypadku, gdy ich wiarygodność budzi zastrzeżenia  np. opinia dodana przez Klienta, który nie dokonał zakupu opiniowanego Produktu. 
  4. Klient zamieszcza opinię wyłącznie na własną odpowiedzialność, potwierdzając równocześnie, że jest jej wyłącznym  autorem, a tym samym przyjmuje na siebie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia ich praw w związku z  zamieszczeniem opinii. 
  5. Zabrania się umieszczania opinii, których treść narusza prawa autorskie i/lub prawa pokrewne osób trzecich; ma charakter  bezprawny; zawiera informacje reklamowe, marketingowe lub dotyczące działalności konkurencyjnej w stosunku do  Sprzedawcy. 
  6. Klient z chwilą wystawienia opinii udziela Sprzedawcy licencji niewyłącznej na korzystanie z treści opinii (w części lub w  całości) poprzez utrwalanie, zwielokrotnianie oraz rozpowszechnianie za pośrednictwem stron internetowych w sposób  umożliwiający wyświetlanie treści na urządzeniach elektronicznych z wykorzystaniem sieci Internet w każdym miejscu i  czasie, niezależnie od liczby oraz formy dostępu lub za pośrednictwem nośników informacji, w szczególności o charakterze  reklamowym, w celu promocji i marketingu Produktów i Sklepu internetowego. 
  7. Licencja udzielana jest przez Klienta bez ograniczenia czasowego, terytorialnego i liczbowego oraz bez wynagrodzenia dla  Klienta i innych podmiotów uprawnionych do treści. Licencja wygasa z chwilą usunięcia opinii z zasobów Sklepu  internetowego. 
§18. Własność intelektualna   

  1. Wszelkie treści zamieszczone na Sklepie (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od Klientów  lub innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Sprzedawcy.  Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Sprzedawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną. 
  2. Klient zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego  użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane  zostało wyraźnie przez Sprzedawcę. 
  3. Korzystanie ze Sklepu, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Klienta jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji, chyba że co innego wskazano w  Regulaminie.
  4. Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Sprzedawcy: 
  5. a) kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Sklepu lub jego części, a także  poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą, 
  6. b) rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na Sklepu treści, 
  7. c) pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części. 
§19. Postanowienia końcowe   
 
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi na  stronie Sklepu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana  postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Klientów, którzy złożyli zamówienie na Usługę Płatną w czasie  obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze  ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie  wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych. 
  2. Sprzedawca zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Sklepu lub wybranych funkcjonalności Sklepu  w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych  Sprzedawcy związanych z działaniem Sklepu. 
  3. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy  prawa polskiego. 
  4. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie  sądowi powszechnemu właściwemu dla Sprzedawcy, jeżeli właściwe przepisy nie stanowią inaczej. 5. Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia  roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Klient będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego  sposobu rozwiązywania sporów z Usługodawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 8 stycznia 2025 r.